Vanliga frågor

Var avgår bussarna ifrån?

Våra bussresor utgår från tre ställen. Klippansbuss i Klippan, Bahnhof i Ängelholm som ligger precis vid Ängelholms station samt The Tivoli i Helsingborg som ligger vid Hamntorget i Helsingborg. Vi rekommenderar att vara i god tid på plats där du väljer att hoppa på våra bussar.

Jag bor längs resvägen och vill åka med på er resa.

Bor du längs resvägen kan vi oftast hitta en lösning och hämta upp dig längs vägen. Vi kör inga extrarundor utan upphämtningsplatsen ska vara precis längs den ordinarie resvägen. För att hoppa på längs vägen kontaktar du oss i god tid via vår e-post: buss@aia.nu. Först när önskemålet om upphämtning blivit bekräftad av oss är det godkänt. Var i god tid på plats vid upphämtningsstället annars riskerar du att missa bussen och då får du inte pengarna tillbaka för resan.

Måste jag vara medlem för att åka med på resan?

Ja. För att åka med i våra bussar måste du vara medlem i Angel Island Army för den innevarande säsongen. Medlemskapet köper du via vår hemsida. Medlemskortet går sedan att hämta vid vårt bord i Catena Arena i supporterbaren vid samtliga hemmamatcher.

Jag kör själv till Rögles bortamatch. Kan jag köpa biljetter av AIA?

Nej. Angel Island Army ansvarar för de biljetter som bortalagets supportrar är garanterade. Då vi inte arrangerar några resor går biljetter till bortasektionen att köpa antingen via hemmalagets hemsida eller i biljettluckan vid arenan. För att få länk till var du kan köpa biljetter till bortasektionen när AIA inte anordnar någon bussresa kontaktar du styrelsen. Skulle det finnas biljetter över efter det att Angel Island Army har tagit de biljetter som behövs till en arrangerad bussresa går resterande biljetter till bortasektionen att köpa i biljettluckan vid arenan. 

Jag måste avboka mig från en resa, hur gör jag?

Vi har gjort det enkelt att smidigt att avboka sig från någon av våra bussresor. Har du bokat dig till en bussresa men har fått förhinder? Då avbokar du dig enkelt själv från resan. Observera informationen gällande varje resa. Vid vissa tillfällen är det inte möjligt att avboka dig från en resa.

Så här gör du för att avboka dig från en bussresa

Alternativ 1: Logga in på vår hemsida och gå till bussresan du har bokat dig till. Där du tidigare hittat knappen för att boka dig hittar du nu istället en knapp som heter Avboka (om det fortfarande är möjligt att avboka sig). Klicka på denna och bekräfta att du vill avboka dig från resan. Din betalning kommer att återbetalas inom några dagar.

Alternativ 2: Logga in på vår hemsida och gå till Min sida - Bokningar. Här får du upp en lista över alla resor du bokat dig till. Om möjligheten för att avboka dig från en resa finns hittar du en röd knapp till höger om resan. Klicka på Avboka och sedan på Bekräfta. Din betalning kommer att återbetalas inom några dagar.

Tänk på att du måste avboka dig senast 24 timmar innan bussen lämnar det första avgångsstället (om inget annat framgår av reseinformationen). Eventuella avbokningar efter detta går inte att göra och vi återbetalar inte din resa. Avbokningar kan endast göras via hemsidan. Styrelsen tar inte emot avbokningar på något annat sätt.

Betala med Swish

Så här betalar du ditt medlemskap eller din bussresa med Swish

Fyll i dina medlemsuppgifter eller kontrollera dina uppgifter i din bussbokning, när du sedan väljer betalningsalternativet Swish kommer du bli ombedd att skriva det mobilnummer där Swishen ska betalas ifrån. Klicka därefter på Betala eller Slutför anmälan. Du kommer nu till en ny sida (stäng INTE ner denna sida medan du slutför din betalning) där du blir ombedd att öppna din Swish-app. När du öppnar Swish-appen kommer betalningsuppgifterna automatiskt dyka upp i rutan och det enda du gör är att klicka på betala. Återvänd sedan till vår sida. Du ska nu ha fått upp en bekräftelsesida på att ditt medlemskap eller din bussresa är betald.

OBS: Stäng INTE ner eller uppdatera sidan som ber dig att öppna din Swish-app innan du har betalt och fått en bekräftelse för betalningen på samma sida. Bokar du dig via telefonen är det viktigt att du återgår till sidan efter det att du gjort klart din betalning i Swish annars registreras inte din bokning. Din registrering eller bokning av bussresa är inte registrerad eller godkänd förrän du har fått en bekräftelse. Om du har betalat men inte fått någon bekräftelse skickar du ett mejl till styrelsen med ett skärmklipp av betalningen där vi ser alla uppgifter för betalningen.

Väntelista

Är vår resa fullbokad men du vill åka med om någon avbokar sig? Ställ dig på vår Väntelista för resan!

Om någon avbokar sig från eventet kommer alla som står på väntelistan att få ett mejl från oss. I mejlet hittar du en länk som du följer för att boka och betala för din plats om du fortfarande är intresserad av att åka med. Då mejlet går ut till alla som står på väntelistan är det först till kvarn som gäller. Den som har bokat och betalat först får platsen och en bokningsbekräftelse precis som vid en vanlig bokning.

Så här gör du för att ställa dig på Väntelistan

Är en bussresa fullbokad kommer du istället för boka-knappen hitta en knapp som heter Ställ dig på väntelistan. Klicka på denna och fyll i kontrollera dina uppgifter. Klicka på Bekräfta. Du står nu på väntelistan och får ett mejl om någon skulle avboka sig.

Vill du inte längre få några mejl när det finns en plats ledig för resan hittar du knappen Avanmäl från väntelista på eventet eller under Mina sidor - Bokningar där du kan välja att avanmäla dig från väntelistan.

Att stå på väntelistan betyder INTE att du är bokad till resan.